2 Nisan 2012 Pazartesi

haftasonu kahvaltı sofrası

Arkadaşımın annesi Türkiye'den gelince, vakitleri de çok dar olunca cumartesi sabah kahvaltıya davet ettim. Akşam yada öğleden sonra çay sofrası için vakitleri dardı. Gelecek hafta sonu  sünnet düğünü için geldi hemen erteside Almanya'ya diğer kızına geçecek yoksa gönül isterdi daha bol zamanda daha iyi ağırlayabilmeyi.. Biz burada böyle şeyleri çok önemsiyoruz nasıl birlik olup kenetlendiğimizi ailelerimizin görmesi ve gözlerinin arkada kalmaması için adı bile soğuk "gurbet"...

Elim o kadar ağırlaşmışki anlatsam inanmazsınız misafir ağırlamayı unutmuşum neredeyse, çok erken kalkmama rağmen çok çok zor yetiştirdim masamı.. Kaçırdığım ayrıntılar var düşünüp de yapamadıklarım diz boyu bunada şükür ne diyim inşallah bu güzel başlangıç olur..

Klasik kahvaltılıkların yanı sıra peynirli poğaça ve kahvaltılarımızın vazgeçilmezi haline gelen yumurtalı, patatesli kahvaltı piyazı da vardı.

 siyah zeytin piyazı
Tamamen damak zevkinize kalmış, istediğiniz malzemeyi ekleyebilir çıkarabilirsiniz..

200 gr çekirdeksiz dilim zeytin
yarım demet maydonoz kıyılmış
2 tane taze soğan kıyılmış
pulbiber
çok az tuz
1 tatlı kaşığı limon suyu

Kuru domatesi minik doğrayın diğer malzemeleri de ekleyin üzerine zeytinyağ gezdirip tüm malzemeyi karıştırın servis tabağına alın..


mozzarellalı patlıcan kuleleri
patlıcanları domates soslu kızartmayı düşünmüştüm sonra değişik bir şeyler olsun dedim ve bu mozzarellalı patlıcan kulecikleri ortaya çıktı.. İstediğiniz peynir çeşidini kullanabilirsiniz.. Ayrıca çay sofralarınıza, gün sofralarınıza yada garnitür olarak yapabilirsiniz..

2 tane patlıcan
250 gr mozzarella peyniri
domates
tuz

Patlıcanları bir parmak kalınlığında doğrayın üzerine tuz serpin biraz bekletin yıkayıp kurulayın. Sıvıyağda kızartın önlü arkalı tuzlayın sırasıyla patlıcan peynir olarak iki sıra dizin en üste kürdanla domatesi tutturun 220C fırında peynirler eriyene kadar pişirin.

tulum peynir salatası
yine aynı şekilde istediğiniz malzemeyi ekleyebileceğiniz güzel bir kahvaltı salatası

1 kase tulum peyniri
1 tane büyük domates
bir tutam maydonoz
karabiber

Maydonozu kıyın domatesi küçük doğrayın peynirlerin üzerine ekleyin. Karabiber serpip üzerine zeytinyağ gezdirin çok az limon sıkın karıştırıp servis tabağına alın..


 mantarlı, sucuklu kahvaltı kişi

her öğüne çok yakışan kişi istediğiniz iç malzemeyle yapabilirsiniz her türlü sebzeye açık olan bu lezzeti mutlaka deneyin.. hem de oldukca pratik..

500 gr mantar
2 ym kaşığı zeytinyağ
sucuk
mantarları temizleyin zeytinyağında soteleyin küçük doğradığınız sucukları ekleyin biraz daha soteleyin hafif tuz ve karabiber serpip ocaktan alın.

30cm.lik tart kalıbına yuvarlak milföyü yayın. O şekilde milföy bulamazsanız kareleri tart kalıbına döşeyin. Yemek çatalını milföyün her yerine batırıp çok kabarmasını önleyin üzerine iç harcı yayın. 

200 ml kremaya 1 yumurtayı kırın biraz tuz ekleyip çırpın kişin üzerine gezdirin. 200gr rendelenmiş kaşar peynirini serpip 200C fırında pişirin..
frambuaz dolgulu profiterol
tatlı olarak daha öncede bloğumda yayınladığım profiterolü tercih ettim tek bir farkla ara dolgusu frambuazlı, çok yakışmıştı.. Gerçekten de doğru seçim oldu herkez tarafından çok beğenildi..

frambuaz dolgusu için
2,5 su bardağı süt
6 ym kaşığı un
4 ym kaşığı şeker
1 ym kaşığı margarin
tüm malzemeyi katıştırın koyu kıvamlı puding pişirin.

1 su bardağı frambuaz
3 ym kaşığı şeker beraber pişirin.

kremaya ekleyip mikserle çırpın şu hamurlarının içine doldurun.



33 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

hafta sonu kahvaltı keyfi başka...ama bu masa ile dahada başka olduğuna eminim ...ellerinize sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

çok mütavazi sin cnaım.masada bir kuş sütü eksik.daha ne olsun.ellerine sağlık.hepsi harika olmuş.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sabah kahvaltılarında misafir ağırlamak çok güzel oluyor, çünkü sohbet için insana sonradan uzun bir zaman kalıyor. Öncesinde ise insanın sofra için aklında olanları hazırlayıp yetiştirme telaşı kahvaltılarda çok daha fazla gerçekten. Ama maşAllah birbirinden güzel şeyler yapmışsın. Ellerine sağlık.

deniz dedi ki...

Ne güzel bir sofra.Hiç son anda hazırlanmış gibi değil. Frambuaz soslu profiterol ilk misafir ağırlamam da denenecek!

Unknown dedi ki...

Canım bu masayı görünce sana kahvaltıya gelmek istedim :) Herşey harika ellerine sağlık. Frambuazlı profiterole bayıldım, çok güzel görünüyor..

Şehnaz dedi ki...

bu menü kahvaltı menüsünden ziyade brançh olmuş..nefis..ellerine sağlık..

sarımutfak-hande dedi ki...

ziyafet sofrası gibi olmuş herşey süper ,ellerine sağlık canım

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Daha ne yapacaksın tatlım. Bi kuş sütü eksik. Maşallah yine nefis tatlar ortaya çıkarmışsın. Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Hayatın Tatları dedi ki...

off yine muhteşem bir sofra olmuş senin menülerini her zaman çok beğenmişimdir zaten. yiyenlere afiyet olsun canım seninde ellerine sağlık.(Bu arada daha ne olsun şekerim)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

AFİYET OLSUN CANIM MUHTEŞEM BİR MASA OLMUŞ:)))

Unknown dedi ki...

herşey çok güzel görünüyor ellerine sağlık o zeytin piyazına bayıldım:)

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba, canım seni izlemeye aldım...
kahvaltı sofrana bayıldım...
çok güzel şeyler hazırlamışsın :))
ellerine sağlık...
bazı nontar aldım senden...
sende beni izlemeye alırsan sevinirim...
kocaman sevgiler türkiye den isviçre ye...

fatosun mutfagından... dedi ki...

HEPSİ BİRBİRİNDEN NEFİSS GÖRÜNÜYOR..ELLERİNE SAĞLIKK..SEVGİLER

u.aydin dedi ki...

hayatim harika bir kahvalti masasi,bayildim.ne guzel ve degisik secenekler onlar oyle,sayfanin icine dustum vallahi,ellerine saglik,sevgilerle.

bırtutamkekik dedi ki...

muhteşemm bir sofra olmuş:)
ellerine sağlık canım..ellerin dert görmesin..
profiterol aldı aklımı başımdan:)
ne yazsam bilemedim:)
sevgiler canımm..

ihlamurcum dedi ki...

Nefis bir sofra, bayıldım.Ellerinize sağlık.

ice tea dedi ki...

tulum peynir salatasini ilk defa goruyorum guzel gozukuyor deniycem ins en kisa zamanda

Unknown dedi ki...

Canım hepsi birbirinden leziz elleri
ne sağlık misafirlerin çok şanslıymış
sevgilerimle...

Elif dedi ki...

Harika bir kahvaltı

pelinpembesi dedi ki...

hafta sonu kahvaltı keyfi başka...böyle zevkli masayla daha da güzel...ellerinize sağlık

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu nasıl bir kahvaltı sofrasıdır! Amanın bende istiyorum. beni de alın beni deee:) en sevdiğim şeydir kahvaltıyı uzun uzun yapmak hatta mükünse akşama kadar oturmak:)) Ama mümkün değil tabii:) Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım. böyle kahvaltılar hele birde bahar olunca daha bir zevkli oluyor bence. sofran harika olmuş sevgiler selamlar...

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

Türkiyeden birinin gelmesi ne demektir bilirim, yani seni çok iyi anlıyorum...
Sofra çok güzel olmuş, ellerine sağlık...

mine dedi ki...

ne güzel bir sofra sıcaklığı yansımış karelerden ellerine sağlık bu arada zeytin piyazını deneyeceğim zeytin biz de kahvaltıda geride kalır nedense biraz daha öne çıkarabilirim belki bu tarifle : ) güzel bir hafta dileklerimle

evcilik dedi ki...

Herşey nefis görünüyor,fotoğraflamana da ayrıca bayıldım..Marine edilmiş kuru domatesinden yaptım.Ev halkı bayıldı....
Ellerine sağlık şekerim..
Sevgiler..

pembe kekik dedi ki...

Muhteşem bir sofra olmuş.Ellerinize sağlık.Sevgiler:)

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım.sofra ve menü harika olmuş.herkeslere afiyetler olsun..güzel bir gün diliyorum.öpüyorum..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir kahvaltı sofrası olmuş. Bayıldım hepsine. Özellikle peynir salatasına ve mantarlı kişe.
Sevgiyle kal.

otuzundansonra dedi ki...

herşey nefis görünüyor.ellerinize sağlık.afiyetler olsun

Narince dedi ki...

Yine olmak isteyeceğim bir sofra! Ellerine sağlık.

GÖNÜL dedi ki...

sevalciğim kahvaltıya bu kadar çeşidi sığdırmışsın bravo harikasın sofranda çok güzel vallahi yakın olsa senin sofranda yemek isterim her izlediğimde iştahım artıyor sevgiler afiyet olsun

Baharcicegi dedi ki...

Böyle kahvalti masasinda kim olmak istemezki helede senin ellerinden cikan nefis tatlara
bende arkadasimin Türkiyeden gelen annesini kahvaltiya cagiracagim bana fikir acisindan iyi oldu bu kahvaltiliklar eline saglik canim birbirinden lezzetli olmus

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

offf harika .olsada yesem .Ellerinize sağlık.Harika tarifleriniz var
Bende beklerim bloguma
sevgiler

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe