1 Mart 2011 Salı

tire köfte

Tire köfte, sunumuyla kebaba dönüşmüş. Sadece kıyma ve tuzdan yapılan bu köfteyi merak ettim ve yaptım beğenerek yedik. Yoğurt ve pide ile servis yapılması isteğe kalmış daha çok köfte ve domates sosuyla servis yapılan bu yemeği denerseniz mutlaka pide ve yoğurdu kullanın hepsi bütünleştiğinde lezzeti ortaya çıkıyor...
Ben yine pidesini ev de kendim yaptım isteğe bağlı hazır kullanabilirsiniz..

malzemeler
500 gr döş yerinden kıyma
1 tatlı kaşığı tuz
(yine de biraz karabiber ekledim)

(Eti iki kez çekip tuzu ekleyip çok iyi yoğurup bir gece buzdolabında bekletip ertesi gün tekrar makineden çekip yine çok iyi yoğurup pişiriliyormuş)

Kıymaya tuz ekleyip çok iyi yoğurun buzdolabına kaldırıp 1 gece bekletin ertesi gün çıkarıp tekrar çok iyi yoğurun. Ceviz üyüklüğünde koparıp çöp şişlere elinizi ıslatarak takın sıka sıka aşağı doğru elinizi çektiğinizde çok rahat şişe geçecektir. Tekrar buzdolabına kaldırın servis zamanına kadar bekletin.

14 adet şiş köfte çıkıyor..

pidesi için

3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 pk maya
1,5 su bardağı su
hepsini karıştırıp hamur yoğurun. 30 dk kadar dinlendirip mayalandırın 5 bezeye ayırıp unlu zeminde 1 cm den biraz kalın açarak fırında yada bazlama yapar gibi yağsız teflon tavada pişirin. 

domates sosu için
300 gr.lık doğranmış domates kullandım yada yarım kilo olgun domatesküp doğranmış şekliyle. Sosu hazırlanırken içine hiç bir şey katılmıyormuş. Tavada sade pişiriliyormuş. 1 ym kaşığı zeytinyağ ve tuz ile soteledim.


Köfteleri fırın kağıdının üzerinde 7-8 dk ön pişirme yapın (makbul olanı mangal) Ilındıktan sonra şişlerden çıkarın köfteleri ikiye bölün. 2 ym kaşığı tereyağı eritin köfteleri bu yağda kızartın.

Servis tabağına sırasıyla, dilimlediğiniz pideleri, yoğurdu (500gr) domates sosu, köfteleri koyup tavada kalan tereyağı kebabın üzerine gezdirip bol ince kıyılmış maydonozla(bir demet) süsleyip servis yapın.

anlatımı çok uzun oldu sanırım ama gözünüzü korkutmasın yapımı zor değil.

13 yorum:

Nilgün dedi ki...

İnanırmısın dün eşimle Tiire'ye gittim. Bu köfteyi orada yediğimiz gibi bir paket de alıp eve getirdik. Evde yapılmışını yemek tabii ki daha hoşuma gider. Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor, sabah sabah canım istedi :) Ellerine sağlık canım..

Hayatın Tatları dedi ki...

Bu datam bizlik olmuş... Denemden olmaz şimdi...ellerine sağlık

nesrin dedi ki...

Canim harrika görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler...

sibelyalcincom dedi ki...

Çok iştah açıca görünüyor ellerinize sağlık hafta sonu oğlum gelince yapmalıyım:))))

Driftwood art dedi ki...

Tarifler nefiss :)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ellerinize sağlık...yıllar önce eşimle tireye gitmiştik ama kuyu kebabı yemiştik....yörenin etleri lezzetli demekki...ellerinize sağlık...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

akdenizkiz.wordpress e sayfamı yedekledim...bilginiz olsun...

çiğdem dedi ki...

Ellerine sağlık cnm çok güzel görünüyor.Bu arada bloğunu wordpresse kopyalamayı unutma:)

www.sendepisir.com dedi ki...

Burdasın çok sevindim, blogları geziyorum hepsi geri gelmeğe başladı. İnşallah bir çözüm bulunurda bu son olur. Bu konuda herkes hakkını arayıp emeğine sahip çıkmalı..

Ferkay dedi ki...

Canım ilgine çok teşekkür ediyorum.
Tire köften nefis mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.
Sevgiler..

yedirenk dedi ki...

canım benim şükür kavuşturana.köften süpper olmuş,ellerine sağlık....

nisa nur emen dedi ki...

Bugün annemle beraber yaptık tire köfteyi.2 saat falan dinlendirdik ama çok güzel oldu , tarif için tesekkürler.Hazirlardan daha güzel oldu :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe